FANDOM

Antifaball to ball reprezentujący Akcję Antyfaszystowską (Antifę)

Historia

W Niemczech organizacje antyfaszystowskie zaczęły powstawać reakcji na rozwój nazizmu i narastającą przemoc polityczną ze strony nazistów. Jedną z pierwszych takich organizacji była anarchistyczna organizacja "Czarni żołnierze" (niem. Schwarze Sharen) powołana w 1929 roku. Agresywny klon Hippieballa.

Dwa lata później, w 1931 roku, w odpowiedzi na stworzenie przez NSDAP i inne partie prawicowe Frontu Harzburskiego, powołano do życia Front Żelazny. Front jednoczył kilka różnych organizacji, ale był zdominowany przez niemiecką partię socjaldemokratyczną SPD. W zamierzeniu miał być organizacją paramilitarną, ponadpartyjną, której celem była walka uliczna z nazistami. Około 99 członków organizacji zginęło w starciach z nazistami w przeciągu dwóch miesięcy w 1932 roku. Po przejęciu władzy przez NSDAP organizacja została zdelegalizowana. Symbol Frontu Żelaznego, Trzy Strzały, jest używany przez współczesne grupy antify.

Aktualnie Antifa walczy w różnych krajach z prawicowcami, radykałami i "faszystami". W Polsce walczy szczególnie z ONRball i MWball, mimo że jego metody sa bardziej faszystowskie niż ONRballa i MWballa. Co roku Antifa w Polsce próbuje powstrzymać Marsz Niepodległości wraz z KODball. Zabija niby dla worldballa, a morduje.

Galeria