FANDOM

Heard Island and McDonald Islandsball
Heard Island and McDonald Islandball
Informacje Ogólne
osobowość Gruby
Język Język angielski
Przyjaciele / Wrogowie
Przyjaciele Australia-icon Australiaball
Wrogowie USA-icon PODRÓBA
Lubi McDonalds

Heard Island and McDonald Islandsballball to ball reprezentujący Heard Island and McDonald Islandsball.

Historia

Wyspa Heard została nazwana na cześć kapitana Johna Hearda, dowódcy statku Oriental, który odkrył ją 25 listopada 1853. Doniesienia o odkryciu w latach 30. XIX wieku są uważane za wątpliwe. Nieco później, 4 stycznia 1854, kapitan William McDonald odkrył niedaleko położone Wyspy McDonalda. Trudne warunki pogodowe uniemożliwiły mu lądowanie.

W ciągu pięciu lat od odkrycia na Heard ponad 50 razy lądowali łowcy fok, polujący na mirungi (tzw. słonie morskie). Już w 1859 roku płetwonogie zostały prawie wytrzebione, ale aż do 1877 roku na wyspach pozyskiwano foczy tłuszcz. Procederem tym zajmowali się prawie wyłącznie amerykańscy marynarze. Trudne warunki pogodowe i brak osłoniętych zatok sprawiły, że wiele statków wpadło na mielizny lub nawet zatonęło u brzegów wyspy.

Wyprawy naukowe na wyspę Heard rozpoczęły się w 1874 roku, kiedy przybił do niej okręty HMS Challenger i SMS Arcona, jednak warunki odstraszyły badaczy. Następne wizyty miały miejsce dopiero na początku XX wieku. W 1947 roku Wielka Brytania oddała te wyspy pod zarząd Australii i od tamtej pory Australijczycy organizują okresowe wyprawy na wyspy.

Galeria