FANDOM

Wikingballs to balle które są/były wikingami

Denmark-icon Wiking Norway-icon
Sweden-icon Wikingowie
Norwoj
Informacje Ogólne
Rzeczywistość Wikingowie
osobowość Wredny, bojownik
Płeć Denmark-icon Denmarkball - Mężczyzna

Norway-icon Norwayball - Mężczyzna

Sweden-icon Swedenball - Mężczyzna (czasami kobieta)

Język Staronordyjski
Przyjaciele / Wrogowie
Przyjaciele Wikingowie nie mają przyjaciół
Wrogowie Poland-icon Polandball

Bulgaria-icon Bulgariaball

(Ogólnie wszyscy których napadali)

Lubi Kraść, robić rzeź
Nie lubi Słodkich kotków
Dodatkowe Informacje
Czy może w kosmos? nie
Börk Börk
Notatki
Börk Börk

Historia

Pierwszy odnotowany napad wikingów miał miejsce w roku 793 na wybrzeżach Anglii (Lindisfarne). Początkowo ich wyprawy nie wychodziły poza obręb Morza Północnego i wysp szkockich – Orkadów, Szetlandów, Hebrydów. Około roku 800 po raz pierwszy wylądowali na Wyspach Owczych, które szybko zostały przez nich skolonizowane. W roku 874 dotarli również do Islandii. Kolejny wiek przyniósł odkrycie Grenlandii (ok. 982) i Ameryki (półwysep Labrador i Nowa Fundlandia – ok. 1000[5]), gdzie również założyli swoje osady. Jednak walki z tubylcami i kłótnie wewnętrzne rychło spowodowały porzucenie osad w Nowym Świecie.

Z biegiem lat bandy wikingów rozrosły się do pokaźnych flotylli i zwiększył się ich zasięg. Niektóre grupy, opływając Półwysep Iberyjski, dostawały się na Morze Śródziemne i grabiły wybrzeża południowej Galii i Italię. Inne grupy, wyprawiając się na wschód, penetrowały szlaki i tereny wzdłuż rzek Dźwiny i Wołchow oraz Dniepru, aż do Morza Czarnego, gdzie łupiły przybrzeżne miasta Cesarstwa Bizantyńskiego. Wołgą przepływali aż na Morze Kaspijskie. Wikingowie bogacili się jednak nie tylko łupieniem, ale również handlem. Prowadzili intratny handel z Arabami, którym za srebro z Taszkentu i Afganistanu dostarczali futra, ozdoby z metali szlachetnych i niewolników z terenów nadbałtyckich.

Galeria

Dinamarcaball 3

Dania

Norwoj

Norwegia

Sveaball the Viking

Szwecja